Propozycje zajęć dla dzieci i młodzieży w roku szkolnym 2022/2023
Zajęcia na terenie przedszkola
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Zajęcia indywidualne czy grupowe |
Wiek uczestników/ klasy
|
Czas trwania |
Liczba planowanych grup (ile maksymalnie) |
Osoby realizujące |
1. |
„Co to znaczy być dobrym kolegą?” |
grupowe |
przedszkole |
120 minut |
Wszyscy zainteresowani |
M. Załuska A. Sacherska |
Badania przesiewowe dla dzieci w roku szkolnym 2022/2023
Rodzaj badań przesiewowych |
Osoba realizująca |
Badanie gotowości szkolnej |
Aneta Tucholska |
Gotowość szkolna |
Marta Sychowska |
Logopedyczne, pedagogiczne |
Joanna Skrzypczyńska |
Logopedyczne, pedagogiczne |
Elżbieta Kicińska |
Propozycje dla rodziców w roku szkolnym 2022/2023
-
Propozycje spotkań tematycznych- prelekcji dla rodziców:
Lp. |
Temat spotkania |
Liczba godzin |
Uczestnicy (typ szkoły/ placówki) |
Kto realizuje? |
Ile maksymalnie spotkań |
1. |
Strachy i straszki – o lękach i emocjach dzieci. |
1,5 h |
Rodzice przedszkolaków |
M. Talarczyk-Molewska A. Sacherska |
1 |
2. |
Adaptacja dziecka w przedszkolu/żłobku |
2 h |
Rodzice |
M. Talarczyk-Molewska
|
4 (2 – przedszkole, 2 -żłobek) |
3. |
Mamo, tato pozwól mi na samodzielność |
2 |
Przedszkola |
M. Matuszewska
|
2 |
4. |
Zrozumieć emocje dziecka |
1,5 h |
Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym |
M. Załuska E. Górczyk |
Według potrzeb (czwartki) |
5. |
Moje dziecko ma 4 lata |
1,5h |
Rodzice przedszkolaków |
A. Sacherska |
1 |
6. |
Gotowość szkolna |
1h |
Rodzice „0”, Przedszkola |
A. Sacherska |
1 |
7. |
Wyznaczanie granic w wychowaniu |
1,5 h |
Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym |
M. Talarczyk-Molewska, M. Matuszewska |
|
-
Propozycje warsztatów dla rodziców
Lp. |
Temat warsztatów |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (typ szkoły/ placówki) |
Kto realizuje? |
1. |
Jak wprowadzać i egzekwować zasady w domu? |
1,5 – 2h |
Do 30 |
przedszkola |
W. Machul |
2. |
Jak być dobrym rodzicem i dogadywać się ze swoim dzieckiem |
12 h (6 spotkań po 2 godziny) |
10-12 osób |
Rodzice uczniów |
A. Tucholska B. Walczak |
3. |
„W co się bawić? – o tym jak w zabawie nauczyć dziecko tego, co jest trudne w szkole” |
1,5h |
15 |
SP klasy 0, |
|
Propozycje działań na rzecz nauczycieli w roku szkolnym 2022/2023
-
Tematy spotkań z radami pedagogicznymi, w których pracownik PP-P uczestniczy w charakterze doradcy, konsultanta:
Lp. |
Temat spotkania dla rady pedagogicznej z udziałem pracownika Poradni |
Ile maks. w roku |
Liczba godzin |
Dla kogo? |
Realizator |
1. |
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dostosowanie wymagań, IPET, trudności w nauce, itp.)- wybór konkretnie tematu zależny od potrzeb przedszkola/szkoły. |
3 spotkania Wtorki: 13, 20, 27
|
2-3 h |
Przedszkola i szkoły |
W. Machul |
2. |
Próby samobójcze i samobójstwa - pomoc psychologiczna. |
Zgodnie z zapotrzebowaniem (czwartki) |
2 h |
Wszystkie typy szkół |
M. Załuska, |
3. |
Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych z rodzicami przedszkolaków |
4 |
2 h |
Przedszkola |
W. Machul |
-
Warsztaty dla nauczycieli (jednorazowe, tematyczne lub cykliczne):
Lp. |
Temat warsztatu |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Ile maks. w roku[1] |
Realizator |
1. |
Konstruowanie IPET- warsztaty praktyczne |
3 |
20 |
Nauczyciele wszystkich typów szkół i przedszkoli |
1 (wtorek)
|
W. |
2. |
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu |
2-3 h |
30 |
Nauczyciele szkół |
2 |
W. Machul |
-
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin) |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? |
Kto realizuje? |
1. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole. |
W miarę potrzeb |
-------- |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół |
W. Machul |
2. |
Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem spotkań będzie wsparcie osób pracujących przede wszystkim z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. 1. Trening uważności dla dzieci 2. Trening pamięci i koncentracji 3. Trening umiejętności społecznych 4. Trening twórczego myślenia 5. Trening funkcji wzrokowo-przestrzennych 6. Trening funkcji słuchowo-językowych 7. Trening czytania i pisania 8. Trening liczenia |
2 h jedno spotkanie Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2021 r. do V 2022 r.) |
20 |
Wszystkie typy szkół i przedszkoli |
A. Sacherska, W. Machul |
3. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wychowawczych i dotyczące problemów rozwojowych |
W miarę potrzeb |
dowolna |
Wszystkie typy szkół |
M.
|
4. |
Konsultacje indywidualne i dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji wczesnego wspomagania, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci, wspomaganie młodzieży w wyborze dalszej drogi kształcenia. |
W miarę potrzeb |
indywidualnie |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
M. Załuska |
5. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: wspieranie uczniów LGBT+, wagary, problemy z zachowaniem, nadpobudliwość psychoruchowa, uczeń z depresją |
W miarę potrzeb |
Zgodnie z zapotrzebowaniem |
wszyscy |
E. Górczyk Konsultacje indywidualne samodzielnie; konsultacje grupowe- z M. Załuską |
6. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: WOPFU, IPET, AUTYZM W PLACÓWCE OGÓLNODOSTĘPNEJ
|
W miarę potrzeb
|
1 lub 2 osoby |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
A. Sacherska
|
7. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: Trudności szkolnych związanych z zaburzeniami mowy
|
W miarę potrzeb |
indywidualne |
Nauczyciele przedszkola i kl. I-III |
J. |
Grupy wsparcia dla nauczycieli w roku szkolnym 2022/2023
Lp. |
Rodzaj grupy (rodzice, nauczyciele, uczniowie itp.) |
Z jakim problemem jest grupa |
Typ szkoły/ placówki |
Samodzielnie czy we współpracy |
3. |
Grupa wsparcia dla dyrektorów publicznych przedszkoli |
Bieżące problemy. |
Przedszkola publiczne w Ciechanowie i terenie powiatu |
A. Sacherska W. Machul |
[1] Należy podać czy jest jakiś limit – ile maksymalnie może być zrealizowanych warsztatów na dany temat.