Oferta dla nauczycieli
Zgłoszenia zapotrzebowania na zajęcia dla szkół (wersja PDF) (wersja WORD)
Tematy spotkań z radami pedagogicznymi, w których może uczestniczyć pracownik PP-P w Ciechanowie w charakterze doradcy, konsultanta:
Lp. |
Temat spotkania dla rady pedagogicznej |
Liczba godzin |
Realizatorzy |
1. |
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (dostosowanie wymagań, IPET, trudności w nauce, itp.) |
2-3 |
W. Machul |
2. |
Specyfika okresu dorastania – zadania rozwojowe, zachowania typowe i niepokojące, wyzwania dla nauczyciela. |
2 |
D. Bielas, M. Matuszewska |
3. |
Dzieci kłótliwe i oporujące - objawy, mechanizmy i kierunki oddziaływań wobec dzieci z zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi. |
3 |
D. Bielas, M. Matuszewska |
4. |
Co warto wiedzieć o zaburzeniach depresyjnych u dzieci i młodzieży – „mały” przewodnik dla nauczycieli. |
2,5 |
D. Bielas, M. Matuszewska |
5. |
Jak nauczycielu dbasz o swój dobrostan psychofizyczny? – troska o siebie jako ważny obszar higieny psychicznej w zawodzie nauczyciela |
2,5 |
D. Bielas, I. Mydlarz |
6. |
Mutyzm wybiórczy. O funkcjonowaniu dziecka i roli dorosłych w terapii. |
2 |
E. Górczyk, M. Talarczyk-Molewska |
7. |
Jak pomóc uczniowi jąkającemu się w szkole? |
2 |
D. Kamińska |
Warsztaty dla nauczycieli
Lp. |
Temat warsztatu |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Realizatorzy |
1. |
Realizacja programu GOLDEN FIVE obejmującego 3 etapy: • szkolenie rady pedagogicznej na temat założeń programu (w każdej ze szkół, z których zgłosił się wychowawca do udziału w programie • 12 - godzinny warsztat dla nauczycieli wychowawców dotyczący praktycznych umiejętności zarządzania klasą, rozwiązywania konfliktów, wspierania rozwoju ucznia, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji z uczniem. • Superwizje dla nauczycieli - realizatorów „Golden Five”, którzy program realizują w swoich klasach (maksymalnie 5 spotkań zazwyczaj co 2-3 tygodnie).
|
0,5 h rada w każdej ze szkół + 12 h warsztat + 5 superwizji x 2,5 h= łącznie minimum 25 h |
Grupa do 15 nauczycieli wychowawców z różnych szkół |
Nauczyciele, zwłaszcza wychowawcy, uczniów w wieku 11–15 lat.
|
W. Machul |
2. |
Warsztaty dla nauczycieli Depresja u dzieci i młodzieży |
3 |
Nauczyciele szkół |
Nauczyciele |
W. Machul |
3. |
Warsztaty dla nauczycieli Techniki relaksacyjne dla dzieci w czasie pandemii i nie tylko |
3 |
Nauczyciele szkół |
Nauczyciele |
W. Machul |
4. |
Poczucie własnej wartości nauczycieli i uczniów jako czynnik kształtujący funkcjonowanie intrapsychiczne i interpersonalne. |
3 |
12-15 |
Nauczyciele |
D. Bielas M. Matuszewska |
5. |
Dzieci kłótliwe i oporujące- mechanizmy funkcjonowania oraz kierunki oddziaływań wobec dzieci z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi. |
3 |
12-15 |
Nauczyciele klas I-IV |
D. Bielas, M. Matuszewska |
6. |
Jak nauczycielu dbasz o swój dobrostan psychofizyczny? – troska o siebie jako ważny obszar higieny psychicznej w zawodzie nauczyciela |
3 |
12-15 |
Nauczyciele |
D. Bielas I. Mydlarz |
7. |
Doświadczyć autyzm |
2 h (120 min0 |
20 |
Nauczyciele |
E. Górczyk A. Sacherska |
8. |
Jak pomóc uczniowi jąkającemu się w szkole? |
2 |
max. 15-20 osób |
Nauczyciele |
D. Kamińska |
12. |
IPET |
2h |
15 |
Nauczyciele |
A. Sacherska |
13. |
Diagnoza zainteresowań zawodowych |
2h (120 min) |
20 |
Nauczyciele |
M. Załuska |
-
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin/ termin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Realizatorzy |
1. |
Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem spotkań będzie wsparcie osób pracujących przede wszystkim z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym pomoc w planowaniu i dokumentowaniu pracy z dziećmi ze spe oraz rozwiązywaniu bieżących problemów w pracy nauczyciela.
|
2 h jedno spotkanie/ Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2021 r. do V 2022 r.) |
Do 18 osób |
wszystkie typy szkół i przedszkola |
A. Sacherska, W Machul |
2. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole. |
W miarę potrzeb |
-------- |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół
|
W. Machul |
3. |
Indywidualne spotkania wsparciowe (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu): obszar wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci |
Wg potrzeb |
1 |
wszystkie |
E. Górczyk
|
4. |
konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy dzieciom/uczniom |
wg potrzeb (po ustaleniu terminu) |
max. 2 |
nauczyciele |
D. Kamińska |
5. |
konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy dzieciom/uczniom |
wg potrzeb (po ustaleniu terminu) |
max. 2 |
nauczyciele |
D. Kamińska |
6. |
Konsultacje po badaniach przesiewowych |
|
|
nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych |
E. Kicińska |
7. |
Konsultacje w sprawie uczniów– trudności emocjonalne dzieci i młodzieży, kryzysy rodzinne, kryzysy suicydalne, trudności z zachowaniem |
1 |
Indywidualne z nauczycielem |
Wszystkie typy szkół, przedszkola |
I. Mydlarz |
8. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia i modyfikacji dokumentacji WOPFU IPET, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci. |
W miarę potrzeb |
1 lub 2 osoby |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
A. Sacherska |
9. |
Konsultacje indywidualne lub grupowe dotyczące trudności w funkcjonowaniu emocjonalno – społecznym, wychowawczym dzieci |
2 |
W zależności od potrzeb (indywidualnie lub grupowo) |
SP kl. I-III |
A. Sacherska M. Talarczyk- Molewska |
10. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu w zakresie pomocy i profilaktyki logopedycznej |
W miarę potrzeb |
1-2 osoby |
Nauczyciele szkolnych zerówek po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu |
M. Szymonik |
12. |
Konsultacje indywidualne i dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji wczesnego wspomagania, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci, wspomaganie młodzieży w wyborze dalszej drogi kształcenia.
|
W miarę potrzeb |
indywidualnie |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
M. Załuska |
Oferta zajęć dla dzieci i młodzieży na terenie szkół podstawowych
Lp. |
Rodzaj/ Nazwa zajęć |
Wiek uczestników (klasy) Zaznaczyć czy to zajęcia na terenie Poradni- czy w szkole |
Liczba godzin w ogóle/ czas trwania jednych zajęć |
realizator |
1. |
Wiem jak się uczyć |
klasa IV |
2x 45 min |
E. Górczyk M. Załuska
|
2. |
Stres ma wielkie oczy |
SP klasa IV - V |
2x 45 minut |
E. Górczyk M. Załuska |
3. |
Znowu jesteśmy razem |
SP klasy II-VIII |
120 min |
E. Górczyk M. Załuska A. Sacherska |
4. |
Zgrany zespół |
Kl. 0 i I SP |
2x 24 min |
E. Górczyk M. Załuska A. Sacherska |
5. |
Jak radzić sobie z trudnościami
|
kl. VI-VIII |
2x 24 min
|
E. Górczyk M. Molewska |
6. |
Uczymy się współpracy |
kl. II-III SP |
2x 24 min
|
E. Górczyk M. Sychowska |
7. |
„Zadbaj o swoją pamięć i koncentrację, a pomogą Ci w nauce.”
|
Uczniowie klas IV-V
|
2x45 |
E. Kicińska M. Sychowska |
8. |
Bezpieczny w sieci. |
Kl. V-VIII SP |
2 godziny |
M. Matuszewska M. Talarczyk-Molewska |
9. |
Radzenie sobie ze stresem przedegzaminacyjnym |
kl. VIII SP |
3 godziny |
M. Matuszewska I. Mydlarz |
10. |
Bajkoterapia – zajęcia kształtujące umiejętności emocjonalno – społeczne. |
Grupy przedszkolne – 5 , 6 latki; kl. 0, I |
120 min |
A. Sacherska M. Szymonik |
11. |
„Inny nie znaczy gorszy” |
Kl. II III SP |
90 min
|
A. Sacherska I Mydlarz |
12. |
„Fajnie jest współpracować” |
kl. IV -VI |
2x 45 min. |
M. Sychowska A. Tucholska |
13. |
„Emocje – jak je wyrażać” |
kl. I-VI |
2x 45 min. |
M. Sychowska A. Tucholska |
Badania przesiewowe na terenie szkół/ przedszkoli
Typ badania przesiewowego |
Realizatorzy |
Uwagi |
przesiewowe badania logopedyczne |
D. Kamińska E. Kicińska J. Skrzypczyńska |
wg potrzeb (w czasie pandemii na terenie poradni), |
przesiewowe badania pedagogiczne |
D. Kamińska J. Skrzypczyńska |
wg potrzeb (w czasie pandemii na terenie poradni), |
gotowość szkolna |
A. Sacherska M. Sychowska M. Szymonik A. Tucholska B. Walczak |
wg potrzeb (w czasie pandemii na terenie poradni), |
Oferta dla rodziców
-
Propozycje spotkań tematycznych- prelekcji dla rodziców:
Lp. |
Temat spotkania |
Liczba godzin |
Uczestnicy (typ szkoły/ placówki) |
realizator |
1. |
Jak wzmacniać poczucie własnej wartości dzieci i młodzieży? |
2 |
Szkoły podstawowe |
D. Bielas M. Matuszewska |
2. |
Dorastanie – wyzwanie dla nastolatka i rodzica |
2 |
Kl. VII, VIII SP |
D. Bielas M. Matuszewska |
3. |
„Jak wspomóc dziecko w nauce czytania” |
2 |
Rodzice uczniów klas I-III |
E. Kicińska M. Sychowska |
4. |
Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży jako czynnik kształtujący funkcjonowanie intrapsychiczne i interpersonalne. |
2 |
Szkoły podstawowe |
M. Matuszewska D. Bielas |
5. |
Bezpieczeństwo korzystania z mediów elektronicznych. |
2 |
Szkoły podstawowe |
M. Matuszewska M. Talarczyk-Molewska |
6. |
Komputer w życiu mojego dziecka – bezpieczeństwo w sieci |
2 |
Szkoły podstawowe |
M. Matuszewska I. Mydlarz |
7. |
Zaburzenia odżywiania – co może niepokoić? |
2 |
Klasy VII – VIII SP |
M. Matuszewska I. Mydlarz |
8. |
Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z porażkami |
2 |
Rodzice uczniów klas I-III SP |
I. Mydlarz |
9. |
Gotowość szkolne |
1 |
Rodzice „0” SP |
A. Sacherska |
10. |
Pogadanki logopedyczne. Cykl trzech spotkań w trzech terminach: - etapy rozwoju mowy oraz działania wspierające rozwój mowy u dziecka, - usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych, - ćwiczenia i zabawy logopedyczne do wykorzystania w domu.
|
1 |
SP kl. 0 (do 30 osób) |
M. Szymonik |
11. |
Gotowość szkolna |
2 |
klasa „0” SP (początek roku szkolnego) |
M. Talarczyk-Molewska |
12. |
Spotkanie dla rodziców dotyczące wspierania dzieci przy wyborze dalszej drogi kształcenia |
1 |
Rodzice SP |
M. Załuska |
-
Propozycje warsztatów dla rodziców
Lp. |
Temat warsztatów |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (typ szkoły/ placówki) |
realizator |
1. |
Jak wzmacniać poczucie własnej wartości- dzieci i młodzieży |
3 |
15 |
SP |
D. Bielas M. Matuszewska |
2. |
Jak wspierać dziecko w radzeniu sobie z porażkami? |
3 |
15 |
klasy I-III |
I. Mydlarz |
3. |
„W co się bawić? – o tym jak w zabawie nauczyć dziecko tego, co jest trudne w szkole” |
1,5h |
15 |
SP klasy 0, I, II |
A. Sacherska |
4. |
„Gimnastyka buzi i języka” jak wspomagać rozwój mowy u dziecka |
1 |
do 15 osób |
SP kl. 0 |
M. Szymonik |