Plakat GOLDEN FIVE
-
Warsztaty dla nauczycieli – zapisy i zgłoszenia na warsztaty – albo jako grupa ze szkoły albo zainteresowani nauczyciele indywidualnie
Lp. |
Temat warsztatu |
Liczba godzin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Realizatorzy |
1. |
Realizacja programu GOLDEN FIVE obejmującego 3 etapy: • szkolenie rady pedagogicznej na temat założeń programu (w każdej ze szkół, z których zgłosił się wychowawca do udziału w programie • 12 - godzinny warsztat dla nauczycieli wychowawców dotyczący praktycznych umiejętności zarządzania klasą, rozwiązywania konfliktów, wspierania rozwoju ucznia, nawiązywania i utrzymywania dobrych relacji z uczniem. • Superwizje dla nauczycieli - realizatorów „Golden Five”, którzy program realizują w swoich klasach (maksymalnie 5 spotkań zazwyczaj co 2-3 tygodnie).
|
0,5 h rada w każdej ze szkół + 12 h warsztat + 5 superwizji x 2,5 h= łącznie minimum 25 h |
Grupa do 15 nauczycieli wychowawców z różnych szkół |
Nauczyciele, zwłaszcza wychowawcy, uczniów w wieku 11–15 lat.
|
W. Machul |
2. |
Warsztaty dla nauczycieli Depresja u dzieci i młodzieży |
3 |
Nauczyciele szkół |
Nauczyciele |
W. Machul |
3. |
Warsztaty dla nauczycieli Techniki relaksacyjne dla dzieci w czasie pandemii i nie tylko |
3 |
Nauczyciele szkół |
Nauczyciele |
W. Machul |
4. |
Poczucie własnej wartości nauczycieli i uczniów jako czynnik kształtujący funkcjonowanie intrapsychiczne i interpersonalne. |
3 |
12-15 |
Nauczyciele |
D. Bielas M. Matuszewska |
5. |
Dzieci kłótliwe i oporujące- mechanizmy funkcjonowania oraz kierunki oddziaływań wobec dzieci z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi. |
3 |
12-15 |
Nauczyciele klas I-IV |
D. Bielas
M. Matuszewska |
6. |
Jak nauczycielu dbasz o swój dobrostan psychofizyczny? – troska o siebie jako ważny obszar higieny psychicznej w zawodzie nauczyciela |
3 |
12-15 |
Nauczyciele |
D. Bielas I. Mydlarz |
7. |
Doświadczyć autyzm |
2 h (120 min0 |
20 |
SP i szkoły ponadpodstawowe |
E. Górczyk A. Sacherska |
8. |
Jak pomóc uczniowi jąkającemu się w szkole? |
2 |
max. 15-20 osób |
Wszystkie typy szkół |
D. Kamińska |
9. |
Jak pomóc dziecku z niepłynnością mowy w przedszkolu? |
2 |
max. 15-20 osób |
Przedszkola |
D. Kamińska |
10. |
Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami |
3 |
15-20 |
Nauczyciele przedszkolni |
I. Mydlarz D. Bielas |
11. |
Pułapki złości, czyli poskromienie złośników |
3 |
15-20 |
Nauczyciele przedszkolni |
I. Mydlarz |
12. |
IPET |
2h |
15 |
SP |
A. Sacherska |
13. |
Diagnoza zainteresowań zawodowych |
2h (120 min) |
20 |
SP i S. ponadpodstawowe |
M. Załuska |
-
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu konkretnych problemów dydaktycznych i wychowawczych:
Lp. |
Rodzaj działania |
Liczba godzin/ termin |
Liczba uczestników w grupie |
Dla kogo? (nauczyciele jakich typów szkół i placówek) |
Realizatorzy |
1. |
Pomoc dla nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Celem spotkań będzie wsparcie osób pracujących przede wszystkim z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym pomoc w planowaniu i dokumentowaniu pracy z dziećmi ze spe oraz rozwiązywaniu bieżących problemów w pracy nauczyciela.
|
2 h jedno spotkanie/ Planowanych 8 spotkań w ciągu roku (jedno spotkanie w każdym miesiącu od X 2021 r. do V 2022 r.) |
Do 18 osób |
wszystkie typy szkół i przedszkola |
A. Sacherska, W Machul |
2. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli w sprawach: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia IPET-ów, radzenia sobie z problemowymi zachowaniami (zaburzenia zachowania, ADHD, zachowania opozycyjno- buntownicze), pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dostosowania wymagań edukacyjnych, wspierania uczniów z trudnościami w uczeniu się (specyficznymi trudnościami: dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz inteligencją niższa niż przeciętna), rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów od 9 do 12 roku życia, diagnozowania uczniów na terenie szkoły, rozwiązywania konfliktów w szkole. |
W miarę potrzeb |
-------- |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół
|
W. Machul |
3. |
Indywidualne spotkania wsparciowe (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu): obszar wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci |
Wg potrzeb |
1 |
wszystkie |
E. Górczyk
|
4. |
Konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy dzieciom/uczniom |
wg potrzeb (po ustaleniu terminu) |
max. 2 |
nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół |
D. Kamińska |
5. |
konsultacje dla nauczycieli dotyczące pomocy dzieciom/uczniom |
wg potrzeb (po ustaleniu terminu) |
max. 2 |
nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół |
D. Kamińska |
6. |
Konsultacje po badaniach przesiewowych |
|
|
nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych |
E. Kicińska |
7. |
Konsultacje w sprawie uczniów– trudności emocjonalne dzieci i młodzieży, kryzysy rodzinne, kryzysy suicydalne, trudności z zachowaniem |
1 |
Indywidualne z nauczycielem |
Wszystkie typy szkół, przedszkola |
I. Mydlarz |
8. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji pomocy psychologicznej w szkołach, tworzenia i modyfikacji dokumentacji WOPFU IPET, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci. |
W miarę potrzeb |
1 lub 2 osoby |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
A. Sacherska |
9. |
Konsultacje indywidualne lub grupowe dotyczące trudności w funkcjonowaniu emocjonalno – społecznym, wychowawczym dzieci |
2 |
W zależności od potrzeb (indywidualnie lub grupowo) |
Przedszkola, SP kl. I-III |
A. Sacherska M. Talarczyk- Molewska |
10. |
Konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu w zakresie pomocy i profilaktyki logopedycznej |
W miarę potrzeb |
1-2 osoby |
Nauczyciele przedszkoli, szkolnych zerówek po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu |
M. Szymonik |
11. |
Konsultacje indywidualne i dla nauczycieli (po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu), np. w zakresie: organizacji wczesnego wspomagania, metodyki pracy z dziećmi i uczniami niepełnosprawnymi, sposobów stymulacji rozwoju małych dzieci, wspomaganie młodzieży w wyborze dalszej drogi kształcenia. |
W miarę potrzeb |
indywidualnie |
Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół, po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu konsultacji |
M. Załuska |