Obowiązujące w Poradni w roku szkolny 2021/2022
zasady dokonywania zapisów na zajęcia prowadzone przez pracowników
(powyższe zasady nie dotyczą indywidualnej terapii psychologicznej)
Wszystkie zajęcia prowadzone przez pracowników Poradni są bezpłatne.
Nabór na zajęcia jest prowadzony od 16 sierpnia 2021 r. – do wyczerpania miejsc. Ilość miejsc jest ograniczona. Każda osoba zgłaszająca się może zapisać dziecko na jeden rodzaj zajęć. Rodzic/ opiekun prawny dziecka - dokonując zapisu musi wskazać zajęcia pierwszego wyboru. Zapisanie na drugi rodzaj zajęć następuje od razu na listę rezerwową - dziecko jest przyjęte na drugi rodzaj zajęć- jeśli brak jest osób, które z pierwszego wyboru wskazały te zajęcia.
Od 16 sierpnia 2021 r. trwają zapisy na następujące rodzaje zajęć:
1. Terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu:
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Wiesława Machul |
kl. I- VIII szkoły podstawowej oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych |
zajęcia indywidualne |
Dorota Kamińska |
kl. II-VI |
zajęcia indywidualne lub grupowe |
Elżbieta Kicińska |
kl. II-III |
zajęcia indywidualne |
Marta Sychowska |
kl. I-V |
zajęcia grupowe |
Marta Sychowska |
kl. I- IV |
zajęcia indywidualne |
2. Zajęcia stymulujące gotowość szkolną
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Marta Sychowska, Anna Sacherska |
w wieku 5, 6, 7 z klas „0” |
zajęcia grupowe |
3. Terapia stymulująca techniki szkolne dla uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Anna Sacherska |
uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego |
Zajęcia indywidualne |
4. Nauka na wesoło – gry i zabawy usprawniające koncentrację, pamięć i inne funkcje percepcyjne
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Elżbieta Kicińska, Marta Sychowska |
uczniowie kl. IV- V |
zajęcia grupowe |
5. „Sprawne rączki, sprawne buzie” – zajęcia dla dzieci 6-letnich
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Elżbieta Kicińska, Marta Sychowska |
W wieku 6 lat |
zajęcia grupa |
6. Zajęcia „Zwinna rączka” usprawniające motorykę małą
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Monika Szymonik |
dla dzieci z klas „0” i I-II SP |
zajęcia grupowe |
7. Zajęcia stymulujące techniki szkolne
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Monika Szymonik |
kl. 0 |
zajęcia grupowe |
8. Zajęcia stymulujące rozwój
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Aneta Tucholska |
kl. 0-III |
zajęcia indywidualne |
9. Terapia matematyczna
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Bożena Walczak |
kl. I-V SP |
zajęcia indywidualne |
10. Zajęcia dla dzieci wolniej rozwijających się
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Bożena Walczak Monika Szymonik |
kl. I-III SP |
zajęcia indywidualne |
11. Indywidualne zajęcia logopedyczne dla dzieci i młodzieży
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Dorota Kamińska |
w wieku 5-18 lat |
zajęcia indywidualne |
Elżbieta Kicińska |
w wieku 4-9 lat |
zajęcia indywidualne |
Joanna Skrzypczyńska |
w wieku 5-18 lat |
zajęcia indywidualne |
12. Indywidualna terapia logopedyczna dla dzieci i młodzieży z niepłynnością mowy
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Dorota Kamińska |
w wieku 6-18 lat |
zajęcia indywidualne |
13. Grupowa terapia logopedyczna dla dzieci i młodzieży z niepłynnością mowy
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Dorota Kamińska |
w wieku 6-18 lat |
zajęcia grupowe |
14. „Igraszki logopedyczne dla maluchów”– grupowe zajęcia logopedyczne wspierające rozwój mowy
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Dorota Kamińska Joanna Skrzypczyńska |
w wieku 3-5 lat |
zajęcia grupowe |
15. Bajkoterapia – zajęcia kształtujące umiejętności emocjonalno – społeczne – dzieci 5,6 letnie
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Anna Sacherska Marta Sychowska |
Grupy przedszkolne – 5,6 latki „0” |
zajęcia grupowe |
16. „LogoSmyki” zajęcia usprawniające mowę (przedszkole, szkoła podstawowa)
Osoby prowadzące zajęcia |
Uczestnicy |
Uwagi |
Monika Szymonik |
kl. II SP |
zajęcia grupowe |
Zajęcia są prowadzone od października 2021 r. w godzinach rannych i popołudniowych, ale nie w każdym dniu tygodnia. Zajęcia odbywają się w godzinach otwarcia Poradni od poniedziałku do czwartku od 8.00 do 18.00, przy czym ostatnia możliwa godzina rozpoczynania zajęć to 17.00 lub w piątki od 8.00- 15.00, przy czym ostatnia możliwa godzina rozpoczynania zajęć to 14.00.
Zgłaszać dziecko na zajęcia można osobiście lub listownie. Zgłoszenia dokonuje rodzic/opiekun prawny dziecka. Zgłoszenie polega na złożeniu Wniosku - (wersja .doc) (wersja .pdf) na druku dostępnym w Poradni i na stronie internetowej.
W trakcie zgłoszenia rodzic otrzymuje numer zgłoszenia, na który należy powoływać się
we wszystkich sprawach związanych z zapisami na zajęcia (np. w chwili dostarczania planu zajęć dziecka). Osoby zgłaszające się na zajęcia są zapisywane do konkretnych osób i otrzymują numer na liście na wybrane, konkretne zajęcia do wskazanej osoby.
Na zajęcia przyjmowani są uczniowie po badaniach diagnostycznych określających przyczyny trudności dziecka.
O przyjęciu decyduje:
- Kolejność zgłoszeń
- Wywiązanie się przez rodzica z obowiązku dostarczenia planu lekcji w terminie do 20 września 2021 r. (Obowiązkiem rodzica jest poinformowanie Poradni o planie zajęć dziecka, przy czym interesuje nas wyłącznie od której do której godziny każdego dnia dziecko ma zajęcia w szkole lub inne zajęcia dodatkowe. Nie zbieramy informacji o rodzajach zajęć). Dopiero po zebraniu planów lekcji ustalane są terminy zajęć w Poradni.
- W pierwszej kolejności na zajęcia przyjmowani są uczniowie, którzy kontynuują terapię z poprzedniego roku (uczniów, którzy uczęszczali na zajęcia w roku szkolnym 2020/2021 również obowiązuje procedura zapisów w sierpniu! Tylko zgłaszającym się w tym czasie jesteśmy w stanie zagwarantować kontynuację terapii).
- UWAGA! Osoby zgłaszające swoje dziecko na więcej niż 1 rodzaj zajęć- będą zapisywane tylko na jedne zajęcia- zapisanie na kolejne zajęcia jest możliwe tylko przy braku zgłoszeń na kolejne z zajęć i następuje na LISTĘ REZERWOWĄ.
Uwaga!
Może mieć miejsce sytuacja, że pomimo spełnienia wszystkich warunków określonych powyżej dziecko nie zostanie objęte zajęciami, jeśli nie uda się odnaleźć dogodnego, niekolidującego z zajęciami szkolnymi terminu dla dziecka i w godzinach pracy osoby realizującej zajęcia w Poradni.